Sittande framåtfällning

Direkt kopplat till centrala nervsystemet. Är du känslig, omtänksam tar lätt "på dig", då är denna bra. Den lugnar ner!!
Du kommer åt den längsta meridian som du har i din kropp, urinblåsansmeridian och därigenom mängder av akupunkturpunkter. Här brukar jag säga från topp till tå, du stretchar bindväven längs hela baksidan från topp till tå. Du kommer åt hela din ryggrad så indirekt skapar du mer plats för alla kotor. Din egen rakhet!!
  • Sätt dig ner, bekvämt med stöd under panna så att du vilar din ryggrad och nacke. Vila armar, nacke, axlar!
  • Ev stöd under rumpa och knä i form av kudde eller rullad filt.
  • 2-5 minuter kom sen sakta ur position. Vill du sitta längre är det helt ok!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Anna » Paryoga:  ”Vad härligt det lät. Jag blir alltid så glad när maken kommer och frågar om han ..”

  • Monica » Nu har jag ljugit....:  ”Tack Anna!! Ja, håller bara med i det du skriver. Tyvärr är det även ibland så a..”

  • Anna » Nu har jag ljugit....:  ”Är så fascinerad och intresserad av det du gör och kan och känner. Därför läser ..”

  • Sarah » Frekvensmedicin:  ” ...”

  • Marie Reslow » Energiavläsningskurs:  ”Hej Monica, Jag bokar gärna mig till helgen 11-12 september, Hälsningar Marie”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln