Sittande framåtfällning

Direkt kopplat till centrala nervsystemet. Är du känslig, omtänksam tar lätt "på dig", då är denna bra. Den lugnar ner!!
Du kommer åt den längsta meridian som du har i din kropp, urinblåsansmeridian och därigenom mängder av akupunkturpunkter. Här brukar jag säga från topp till tå, du stretchar bindväven längs hela baksidan från topp till tå. Du kommer åt hela din ryggrad så indirekt skapar du mer plats för alla kotor. Din egen rakhet!!
  • Sätt dig ner, bekvämt med stöd under panna så att du vilar din ryggrad och nacke. Vila armar, nacke, axlar!
  • Ev stöd under rumpa och knä i form av kudde eller rullad filt.
  • 2-5 minuter kom sen sakta ur position. Vill du sitta längre är det helt ok!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Lotta » Respekt, etik, moral, kommunikation....:  ”Vad ska jag säga? Svårt att hitta rätt ord. Lycka till i livet.Du, liksom jag fi..”

  • Linda Petersson » Yogahelg 8-9 Maj:  ”Hej Monica, Ja hoppas jag kan köra hem. Är där fortfarande plats? Behöver/ska..”

  • Ingela Olsson » Yogahelg 8-9 Maj:  ”Hej Monica! Jag skulle vilja anmäla mig till yogahelg 8-9 maj om där finns plats..”

  • Ulrika Wirdebo » Energiavläsningskurs:  ”Tack för senast. Själen är fortfarande på vift. Härligt och förvirrat. Jag vill..”

  • Carina Andersson » Introspektion....:  ”Hej Monica, Tack för igår ! Märker tydligt att jag behöver jobba med mig själv. ..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln