Sittande framåtfällning

Direkt kopplat till centrala nervsystemet. Är du känslig, omtänksam tar lätt "på dig", då är denna bra. Den lugnar ner!!
Du kommer åt den längsta meridian som du har i din kropp, urinblåsansmeridian och därigenom mängder av akupunkturpunkter. Här brukar jag säga från topp till tå, du stretchar bindväven längs hela baksidan från topp till tå. Du kommer åt hela din ryggrad så indirekt skapar du mer plats för alla kotor. Din egen rakhet!!
  • Sätt dig ner, bekvämt med stöd under panna så att du vilar din ryggrad och nacke. Vila armar, nacke, axlar!
  • Ev stöd under rumpa och knä i form av kudde eller rullad filt.
  • 2-5 minuter kom sen sakta ur position. Vill du sitta längre är det helt ok!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Annette Ekberg » Kurs-att öppna dörren:  ”Hej! Jag undrar vad det kostar? Med vänlig hälsning, Annette Ekberg”

  • Ingela Olsson » Circle of Light:  ”Hej Monica! Jag är nyfiken på din kurs Circle of Light. Skulle gärna vilja anmäl..”

  • Monica Möllerström » Circle of Light:  ”Hej Linda! Varsågod. Ja, det finns plats. Skicka gärna sms o738231103 och bekrä..”

  • Linda Johansson » Circle of Light:  ”Hej Monica och tack för i förmiddags. Jag kikar på din kurs Cirkle of lite. Jag ..”

  • Viktoria Elmström » Hästtjejer:  ”Hej Monica. Såg att du hade två platser kvar. Vad innebär ridningen? Vad kostar..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln