Yinyogaposition-Lugnande

Känner du dig överbelastad, överstimulerad?
Har du mycket oro, rädsla?
Lägg benen mot väggen! Gärna med filt eller kudde under rumpan
Här stimuleras...

  • Din Urinblåsmeridian, vars parmeridian är njurmeridian
  • Ditt Centrala nervsystemet balanseras

-Urinblåsmeridianen är din längsta meridian, som går längs hela baksidan av din kropp
-Längs den här meridianen finns 67 akupunkturpunkter. När du landar i din position, stimuleras dom akupunkturpunkter i din kropp som behöver aktiveras eller korrigeras pga av överbelastning
-Andas med långa, medvetna djupa andetag. Känn din mage, känn din bröstkorg. Känn expansionen med varje inandning & avslappningen med varje utandning
Alla framåtfällningar lugnar ner!
-Du kan även göra sittande framåtfällning
-Eller stående framåtfällning
 

Efter en stressig dag! För att släppa tankar, funderingar oro innan det är dags att sova
-Ligg här 2-5 minuter 
-Tillåt dig att lyssna på din kropp. I början kan det vara bra att ställa en klocka men med tiden känner du
-Blunda gärna, lyssna inåt
-Du kan med fördel säga tyst för dig själv med varje inandning SAT och med varje utandning NAM
Satnam -jag är sanning

Lugn & Ro<3
namaste Monica
 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Monica » Yogahelg 21-22/9:  ”Hej Emelie! Båda helgerna är fullbokade, men jag skriver gärna er på återbudslis..”

  • Emelie Dahlgren » Yogahelg 21-22/9:  ”Om det blir platser lediga i september, kan David gå i mitt ställe (min gravidm..”

  • Monica » Yoga Hösten 2019:  ”Hej Helene, ja det finns en plats till dig! Välkommen Bekräfta här så att jag v..”

  • Helene Mattsson » Yoga Hösten 2019:  ”Finns det plats på yoga helgkursen 23-24 november så vill jag gärna boka in mig!..”

  • Ann-Louise bonthron » Circle of Light:  ”Hej Monika Är intresserad av circle of light men undrar om varje gång är ett ste..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln