Yinyogaposition-Grodan

När jag tog sommarledigt lovade jag lägga ut yogapositioner.
Här kommer nu några olika
Bild nummer 1-Grodan
Meridianer som stimuleras här är 
  • Mjälte
  • Lever
  • Njurar
Med armarna utsträckta stimuleras även hjärt, lungmeridian/tunntarm, tjocktarmsmeridian
-Stanna i positionen 2-5 minuter
-Andas med långa djupa andetag, känn hur du andas ut och slappnar av/släpper taget, andas in och fyller upp/fyller på med ny energi/ny kraft
-När du ska ut ur position kom upp lugnt och försiktigt, vila en stund (tex i barnets position eller liggande helt på mage med utsträckta ben) innan du går in i nästa position.

Gör du några positioner i följd, ligg gärna 5-10min efteråt i fullständig vila.
Är det svårt att slappna av sätt på lite avslappningsmusik i bakgrunden, några exempel från min yoga 
  • Olivia Newton John-Grace and Gratitude
  • Deval Premal & miten-Love is space, A deeper light, Password
  • Snatam Kaur-Grace )
 
Lycka till <3
Namaste Monica

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Anna » Paryoga:  ”Vad härligt det lät. Jag blir alltid så glad när maken kommer och frågar om han ..”

  • Monica » Nu har jag ljugit....:  ”Tack Anna!! Ja, håller bara med i det du skriver. Tyvärr är det även ibland så a..”

  • Anna » Nu har jag ljugit....:  ”Är så fascinerad och intresserad av det du gör och kan och känner. Därför läser ..”

  • Sarah » Frekvensmedicin:  ” ...”

  • Marie Reslow » Energiavläsningskurs:  ”Hej Monica, Jag bokar gärna mig till helgen 11-12 september, Hälsningar Marie”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln