Yinyogaposition-Grodan

När jag tog sommarledigt lovade jag lägga ut yogapositioner.
Här kommer nu några olika
Bild nummer 1-Grodan
Meridianer som stimuleras här är 
  • Mjälte
  • Lever
  • Njurar
Med armarna utsträckta stimuleras även hjärt, lungmeridian/tunntarm, tjocktarmsmeridian
-Stanna i positionen 2-5 minuter
-Andas med långa djupa andetag, känn hur du andas ut och slappnar av/släpper taget, andas in och fyller upp/fyller på med ny energi/ny kraft
-När du ska ut ur position kom upp lugnt och försiktigt, vila en stund (tex i barnets position eller liggande helt på mage med utsträckta ben) innan du går in i nästa position.

Gör du några positioner i följd, ligg gärna 5-10min efteråt i fullständig vila.
Är det svårt att slappna av sätt på lite avslappningsmusik i bakgrunden, några exempel från min yoga 
  • Olivia Newton John-Grace and Gratitude
  • Deval Premal & miten-Love is space, A deeper light, Password
  • Snatam Kaur-Grace )
 
Lycka till <3
Namaste Monica

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Annette Ekberg » Kurs-att öppna dörren:  ”Hej! Jag undrar vad det kostar? Med vänlig hälsning, Annette Ekberg”

  • Ingela Olsson » Circle of Light:  ”Hej Monica! Jag är nyfiken på din kurs Circle of Light. Skulle gärna vilja anmäl..”

  • Monica Möllerström » Circle of Light:  ”Hej Linda! Varsågod. Ja, det finns plats. Skicka gärna sms o738231103 och bekrä..”

  • Linda Johansson » Circle of Light:  ”Hej Monica och tack för i förmiddags. Jag kikar på din kurs Cirkle of lite. Jag ..”

  • Viktoria Elmström » Hästtjejer:  ”Hej Monica. Såg att du hade två platser kvar. Vad innebär ridningen? Vad kostar..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln