Liggande Vridning

En fantastisk position som stimulerar många meridianer. Du kommer åt bindväven längs hela ryggraden, över höfter, säte/skinkor, hela utsida ben, nacke, axlar.
Den stimulerar dina tarmar. Vi äter mycket idag, inte bara mat utan mycket intryck som belastar vår mage, detta både medvetet och undermedvetet.
Gör den gärna på kvällen innan det är dags att sova, för att få en lugnare nattsömn.
Gör vridningen åt båda håll, lägg stöd där det behövs, tex under och mellan knä. Båda axlarna ska vara i mattan, om inte lägg stöd även här.
Minst 2 minuter åt varje håll, du kan med fördel stanna betydligt längre om du känner för det.
Namaste Monica

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Monica » Yogahelg 21-22/9:  ”Hej Emelie! Båda helgerna är fullbokade, men jag skriver gärna er på återbudslis..”

  • Emelie Dahlgren » Yogahelg 21-22/9:  ”Om det blir platser lediga i september, kan David gå i mitt ställe (min gravidm..”

  • Monica » Yoga Hösten 2019:  ”Hej Helene, ja det finns en plats till dig! Välkommen Bekräfta här så att jag v..”

  • Helene Mattsson » Yoga Hösten 2019:  ”Finns det plats på yoga helgkursen 23-24 november så vill jag gärna boka in mig!..”

  • Ann-Louise bonthron » Circle of Light:  ”Hej Monika Är intresserad av circle of light men undrar om varje gång är ett ste..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln