Liggande Vridning

En fantastisk position som stimulerar många meridianer. Du kommer åt bindväven längs hela ryggraden, över höfter, säte/skinkor, hela utsida ben, nacke, axlar.
Den stimulerar dina tarmar. Vi äter mycket idag, inte bara mat utan mycket intryck som belastar vår mage, detta både medvetet och undermedvetet.
Gör den gärna på kvällen innan det är dags att sova, för att få en lugnare nattsömn.
Gör vridningen åt båda håll, lägg stöd där det behövs, tex under och mellan knä. Båda axlarna ska vara i mattan, om inte lägg stöd även här.
Minst 2 minuter åt varje håll, du kan med fördel stanna betydligt längre om du känner för det.
Namaste Monica

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Lotta » Respekt, etik, moral, kommunikation....:  ”Vad ska jag säga? Svårt att hitta rätt ord. Lycka till i livet.Du, liksom jag fi..”

  • Linda Petersson » Yogahelg 8-9 Maj:  ”Hej Monica, Ja hoppas jag kan köra hem. Är där fortfarande plats? Behöver/ska..”

  • Ingela Olsson » Yogahelg 8-9 Maj:  ”Hej Monica! Jag skulle vilja anmäla mig till yogahelg 8-9 maj om där finns plats..”

  • Ulrika Wirdebo » Energiavläsningskurs:  ”Tack för senast. Själen är fortfarande på vift. Härligt och förvirrat. Jag vill..”

  • Carina Andersson » Introspektion....:  ”Hej Monica, Tack för igår ! Märker tydligt att jag behöver jobba med mig själv. ..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln